Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Makeup look - Warm sparkle

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
 
Bilden ovanför är tagen utan blixt som närbild på ögat.
 
Bilden ovanför är tagen med blixt som närbild på ögat.
 
 
Här är några bilder ifrån helgen på min sminkning jag gjorde.
 
Om ni vill återskapa denna look behöver ni en gul ögonskugga, Min var ifrån makeup store och den skuggan använde jag som en första skugga i globlinjen. Därefter tog jag en ganska så röd skugga med skimmer i, min var som sagt ifrån morphe brushes. Den la jag på hela ögonlocket och suddade in den och ut den precis som jag ville ha det. därefter tog jag en ännu mörkare röd skugga som fanns i min nude tude palett ifrån the balm. Jag la den längst ut vid globlinjen för att få en djupare look. Man kan liksom nöja sig med detta men jag gick ett steg längre och drog på med en glitter eyeliner över ögonlocket, därefter fäste jag en lös ögonskugga som var i färg koppar. det var liksom som små glitterkorn så jag var tvungen att lägga glittereyelinern innan för att fästa det med det. Under ögonbrynet och vid ögonvrån la jag en vit skimmrig ögonskugga också från nude tude paletten.
 
Så det ni behöver är: en gul skugga till globlinjen, en röd skugga över hela ögonlocket, en mörkare röd skugga till yttre delen av ögat, glitterskimmer i en röd ton, och något att fästa den med (som i mitt fall blev en glitter eyelinjer, och sist en vit skimmrig ögonskugga)
 
Själva looken var vädligt enkel att göra eftersom man inprincip lägger en färg på hela ögonlocket och börjar blenda och sudda ut som bara den, sen packa på med mer och fortsätta tills man är nöjd med färgen o suddningen. Glittret ja la på var bara för att göra looken ännu mera glam och sparkle hihi.
 
Vad tycker ni?
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR