Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Brazened honey - Lush

    ·  Isabelle tipsar
Hej! Godmorgon torsdag! 
 
Kommer ni ihåg att sist när jag var i göteborg gick jag in på lush och köpte med mig en ansiktsmask där ifrån? 
 
Jag har nu använt den kanske 4-5 gånger nu och känner att jag kan ge er en liten recension på den till er! 
 
Såhär ser förpackningen ut och som alla deras masker o krämer kommer dem i dessa söta enkla förpackningar. Jag gillar att det ser handgjort ut. Det känns mer speciellt då. Denna kostade 125kr och håller lite mer än en månad i kylskåpet beroende på hur ofta och hur mycket man tar förståss.
 
Såhär står det på sidan av den. Jag har låtit min verka lite längre. Kanske 15-20 min så att den stelnat helt på ansiktet innan jag tog bort den.
 
Såhär ser den ut och det är som lite korn i den också. Denna heter brazened honey och innehåller alltså honung och andra saker. När jag skulle köpa en mask frågade jag om en som skulle rengöra på djupet och i pormaskar dessutom och då sa hon att denna var bäst för det. Jag hade velat ha en annan som jag hört mycket bra om men den var slut. Den luktar ganska mycket och den luktar väldigt sött och naturligt. Den är ju handgjord eller hur man ska säga o lush är ju känt att de gör allt väldigt naturligt, inte testat på djur osv så det känns bra!
 
Hur tycker ja den fungera? 
När man tog på den var den lite svårarbetad tycker jag, det gick bättre om jag blötte fingrarna o sen tog på så fick jag ut den bättre i ansiktet. Den kändes inte något när jag hade den på eller så mer än att den stelnade som vilken annan mask som helst. Hon på lush sa att den arbetar ganska ordentligt så att man kan känna av att man blir varm men de kände jag ej.
 
När man hade haft på den o skulle tvätta bort upplevde jag att man fick stå o skölja länge för att den skulle gå bort men inte så länge så att de störde mig liksom. När allt var borta så kändes ansiktet väldigt rent och jag älskar den känslan! Man kunde känna på hyn att det inte fanns smuts kvar liksom! Det jag kunde uppleva dock var att jag blev lite torr av den så jag använder alltid ett serum efter eller en hudkräm så att jag blir lite återfuktad igen.
 
Sammanfattning:
Jag är supernöjd över den! Jag har haft den i kylen ungefär en månad nu o de sa ju att den bara håller till då ungefär men än så länge så är den fräsch. Den är inte slut än o ja har väl inte varit sådär jätteduktig på att ha den 2 gånger i veckan som man helst ska men ja. Den är värd att köpa och priset var inte så dyrt enligt mig. Ska man ha bra hudvårdsrutiner så kostar de lite mer tycker jag!
 
Nästa gång ska jag köpa den som ej fanns eller en som heter cupcake. Cupcake är också djuprengörande o jag fick med ett prov av den och har tagit den 2 gånger var av en igår och den luktar så gottså vi får se vad jag väljer!
 
Har ni provat något ifrån lush?
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR