Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Green and Yellow - makeup

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej på er. Onsdag och idag är jag ledig! Så himla skönt. Har sovit ungefär 11 timmar inatt och gick upp lite efter 11 idag. Har käkat frukost och ska snart fixa lite och senare träna! Det enda negativa med att vara ledig för mig är att jag alltid får sån huvudvärk och ont i ryggslutet jämt.. Antagligen för att jag sover så mycket längre än vanliga fall men ibland måste man göra det också..
 
Tänkte visa er en sminkning jag gjorde i fredags förra veckan. Som ni vet exprementerar jag med min morphe brushes palette heeeeela tiden eftersom den har så många skuggor i sig och denna gång blev det såhär
 
 
 

Ja ni ser ju ungefär hur jag lagt färgerna men de som stod ut lite dena gång var den gula färgen och sen den "kalla gröna" färgen. För att få en sån där skarp linje som ni ser åt höger om ögonlocket använder jag mig av vanlig tejp som jag sätter på för att sen gå loss på ögonskuggorna hur man vill för man kommer alltid få den där skarpa linjen om man har tejp. Att använda tejp är också väldigt bra för såna som kanske vill sminka sig snabbt eller är nybörjare på att blanda färger osv för jag själv har märkt att om jag har en tejp där så är det bara lägga skuggor lite hur som helst och blanda lite och när man drar bort tejpen så ser det väldigt bra ut ändå och jag märker även att det går mycket snabbare att göra sminkningen när jag har så för om jag inte använder mig av tejp måste jag själv "skapa" vart ögonskuggan ska sluta och göra så att kanten eller vad man ska säga ser mjuk ut osv, men har du tejp så får du en skarp linje.
 
Det är klart att skarpa linjer är väl inget man kanske vill ha hela tiden men prova om ni aldrig testat för det är väldigt smart!
 
 
Använde mig av mina favvo läppenna ifrån Marykay också i färg "natural"
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR