Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Eurovision - 8 grymma bidrag

    ·  Isabelle tipsar
Hej och godmorgon fredag! En ledig idag för mig men det hjälper ju inte så mycket då jag jobbar heeeeela helgen samt nästa vecka.. Det kommer bli tufft men jag klarar det! Det enda jag nu oroar mig för är att det känns som om jag håller på att bli sjuk. Somnade med lite halsont och vaknade med lite mer halsont, hmm..
 
Igår kväll så kollade vi på eurovision semifinal del 2 då sverige var med och tävlade och WOW! Det var ovanligt många bra länder i år. Diggade till väldigt många så tänkte visa er vilka jag gillade mest!
 
Den första som jag verkligen tyckte om var bidraget ifrån Irland.
 
Hon hade sån orginell och vacker röst och jag älskar verkligen hur hon leker med rösten i låten! Tyvärr gick inte bidraget vidare till finalen vilket jag tycker var dåligt då det var fler som gick med som inte var såhär bra..
 
Det andra bidraget kommer ifrån Malta.
 
Det var lite falskt från början men när refrängen kom igång tyckte jag den var superbra. Gillar även att låten heter Warrior! Låten är som bäst när hon sjunger "I'm a warrior, I will conquer" och själv musikvideon är asgrym! Dem gick inte heller vidare tyvärr..
 
Det tredje bidraget som jag tyckte om kommer ifrån Norge.
 
Enligt mig den bästa mest synkade duett av alla tävlande och riktigt jäkla bra röster. Älskar verkligen tjejens röst, nästan som adele! DEM GICK VIDARE TILL FINAL!!
 
Det fjärde bidraget var ifrån Israel.
 
Man blev såå himla glad av låten! Ja menar, han öppnar upp och sjunger lite sorgligt om att någon krossade han hjärta för att sen gå över till lite mer rapp och därefter kommer det ut några till. Man sitter liksom och diggar till refrängen och kan inte riktigt sitta still. Även dem gick vidare till finalen!!
 
nummer 5 som jag tyckte om kommer ifrån Azerbaijan.
 
Varför jag gillade dem var endast för dansarna. herregud så bra korregrafi, rekvisita och känsla! Ni måste se hur dem dansar! Sen var väl låten lite halvkass MEN de gick också vidare till finalen!
 
Islands bidrag kommer här.
 
Även här gillade jag rekvisitan och bakgrunden. Det låter svajit på massa ställen röstmässigt men hon var så söt så! De gick inte vidare.
 
Sist men inte minst har vi ett bidrag ifrån schweiz.
 
Också en mäktig låt med en elgitarr som är svår att toppa, snygga bakgrunds "dansare" som slår på trummor och hon var ju ursnygg! it's my time to shine sjunger hon flera gånger, åh så bra!! De gick inte vidare, blev väldigt sur över det faktiskt haha..
 
OCH vi får ju inte glöma vårat bidrag Sverige!
 
Framträdandet är så sjukt jäkla bra. Älskar dessa söta gubbar som han leker med, och när han slår så kommer det ljus osv. Man hörde att det var lite svajigt ibörjan av låten men det dröjde inte länge innan han tog scenen! Ja menar han hade inga bakgrundsdansare utan stog helt själv och gjorde så bra ifrån sig! DE GICK SÅKLART VIDARE TILL FINAL!
 
Finalen är i helgen så lär missa den då jag kommer hem runt 10 på kvällen men får försöka kolla ändå hur det går för alla. Dem är ju 27 stycken som tävlar i finalen men jag tycker ändå Måns har en stor chans i detta då han ligger bland dem bästa, meeen det finns vääldigt många bra också. Vi får se!
 
Hade ni någon favorit?
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR