Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 4.

    ·  Resa med David och Izza
Dag 10. 7e Januari.
 
Denna dag skulle vi ut på vår första inbokade trip. En taxi kom och hämtade oss runt 7 på morgonen och vi åkte igenom phuket mot gränsen till phuket och fastlandet och denna trip var vi faktiskt på fast landet om jag inte har helt fel haha.
 
Vi stannade på en rad olika ställen och jag kommer inte orka skriva vad allt är osv men här är första platsen, En kärleksbro kan man säga.
 
 
 
 
 
Sen ett forskningställe där de tog hand om skölpaddor som inte kunde ta hand om sig själva, och även mindre som var för små för att klara sig själva än.
 
 
 
Tycker verkligen om denna bilden, coola färger!
 
Sen åkte vi för att se ett "vattenfall" som verkligen var en flopp haha. Minsta vattenfallet jag sett.
 
 
 
 
Sen träffade vi en elefant som vi fick bada med om vi ville så David gjorde det medan jag tog kort hihi. Han fick även en puss av den.
 
 
 
 
 
Därefter åkta vi till ett till djurreservat och matade apor med nötter.
 
 
Därefter till något som kallades monkey cave. I själva grottan var det inga apor men utanför bodde de helt fritt och var vilda. Vi köpte bananer och nötter till dem och herregud så glupska! Jag var ganska rädd när vi gick bland dem haha.
 
 
 
Kolla hur apan håller min hand, och en apa hoppade till o med upp på Davids axel!
 
Vi åkte även flotte denna dag. Det var så himla fridfullt och en låg tur också. Så mysigt att åka runt i "djungeln" med vattnet som förde oss framåt, man kunde höra olika djurläten överallt och vattnet som porlade.
 
 
puss på dig min vackra <3
 
Dag 11. 8e Januari
 
En ny dag och vi bestämde oss för att åka och se Phukets Big buddha. Den låg liksom uppe på ett berg och det bästa sättet att ta sig upp dit är tuktuks.
 
 
 
Bilden längst ner är när jag får ett lycko armband av en munk och så bad han för mig. David gjorde samma sak.
 
Vi betalade även för att få skriva på en kakelsten som sedan sätts på på stora pelare. Vi skrev våra efternamn och datumet för att lämna en tanke till våra nära och kära. Högst upp så var det en underbar utsikt
 
 
Här är våra lyckoarmband. Tyvärr har davids och våra åkt av nu.
 
När vi åkte ner för berget stannade vi och åt på ett ställe där man hade fin utsikt också. På kvällen tog vi det lugnt och bara hade det härligt!
 
Fortsättning följer..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR