Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 11.

    ·  Resa med David och Izza
Dag 23. 20e Januari.
 
Vi vaknade på morgonen för att ta en liten promenad där de bodde. Det var väldigt mycket träd och de få hus som låg vid sidan av vägen var väldigt slitna och många av dem hade inte ens väggar men när man gick där på gatan så hälsade de som bodde där glatt ändå. De log och kollade på oss och det var ju inte så konstigt då det inte är alla dagar då de ser en vit person gå runt hos dem haha.
 
Här ska ni få se lite bilder på vart davids släktingar bor och runt om.
 
Här står jag utanför davids moster. Vet ej om ni ser men bakom mig där davids pappa står, där är det ett bord som vi satt vid igår, och faktiskt för det mesta under de två näterna vi var här hihi. Vi bara umgicks helt enkelt.
Här åt vänster där ni ser marmor byggnaden bodde davids andra moster och de hade även en liten restaurang med mat som de sålde och deras soppa var supergod och de var så himla snälla!
Ovan ser ni något som de flesta thailändare har, det står utanför affärer, utanför restauranger, utanför deras hem och ja näst intill överallt. De skänker mat till dessa varje dag för att visa omtanke emot tillexempel buddha, eller sina nära och kära som inte längre är med i livet och det som jag tycker är så himla mäktigt är att som tillexempel davids moster, hon har kanske inte så mycket pengar att laga mat för men ändå lagar hon maträtter och ställer vid denna för att be och skänka omtanke till sina föräldrar som inte finns med. Det är så himla kärleksfullt och mäktigt!
Här ser ni en bro, en ganska så ny bro som gör att de lättare kan ta sig över den breda älven. Den byggdes runt 2005 så relativt ny!
Här ser ni ett halvfärdigt bygge till hus. Jag vet inte om någon brukar sova där eftersom det hänger hängmattor längre in men de kanske bara använder det till att ta det lugnt på dagen. Men ville mest visa er hur det kan se ut där vi gick runt.
 
När vi hade tagit vår promenad så åkte vi in med hans moster in till byn för att handla färskvaror till maten och även gå på en marknad som de hade. Så åter igen, här kommer lite olika bilder ifrån det.
 
Vi åkte på ett flak dit.
Här är en del av marknaden.
Förlåt om vissa tar illa upp av bilden men här köpte vi stora fiskar och de "fixade" dem på en gång men jag kollade faktiskt bort när de gjorde detta.
Här har vi både grönsaker och kött avdelningen och åh så mycket vackra grönsaker vi köpte. koriander,citroner,tomater, lökar osv.
En sak som jag tyckte var häftig var att två gånger om dagen på speciella tider så stannar alla upp. alltså bilar står stilla vart dem än åker och så spelas nationalsången tror jag för att hylla kungen. Tänk om vi skulle ha de så i sverige, snacka om respekt!
 
Vi åkte tillbaka efter ett tag när vi hade köpt allt vi skulle ha och jag och david var även inne på ett ställe där de hade internett för att hitta vart vi skulle bo sista dagarna i bangkok hehe.
 När vi kom tillbaka gjorde vi inte så mycket, vi satt mest och gick runt lite.
 
Här är maträtterna som blev tillagade och det var underbart gott!
Här ser ni Davids moster som matar hennes hundar med alla "rester"
David tvättar sitt kusinbarn. så himla söt pojk!
Här får de lite "godis" hehe.
 
Denna natt var mycket värre för jag vet inte om jag skrivit i något av inläggen förr men jag hade ju under denna tiden fått mygbett som blivit infekterade med blåsor osv och under denna natt vaknade jag av panik för att det kliade så mycket tyvärr..
Fortsättning följer...
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR