Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

third trip

    ·  
Hellooo. Än en gång ligger vi och slappar på hotellrummet. Vi har varit och kollat på solnedgången så här får en en liten bild som är tagen från systemkameran.

Inte den bästa då det var molnigt men vad gör det när det är så vackert ändå!

Idag har vi legat på stranden och tagit oss en liten promenad. Solen är så himla varm och det märktes när vi kom hem igen och hade duschat. Ajaj min kropp. Nu har jag bränt mig rejält även om jag använt solskyddsfaktor 30. Så nu kan inte jag vara ute i solen på några dagar haha...

Igår gjorde vi vår tredje dagtripp och denna gång åkte vi runt i phangna området så som jamesbond island tillexempel. 

Första stoppet var för att se icecream cave och varför namnet är pga att där inne fanns det som stora stenar formade som glassar. Dem glittrade även men har inga bilder på mobilen tyvärr. 

Andra stoppet: batcave där det skulle vara fladdermöss men såg massa apor istället. Detta såg vi från båten.

Tredje stoppet var höjdpunkten på dagen. Att då åka kanot på såkallade Hong island.

Hade gärna åkt kanot längre än vad vi fick göra. Det var mysigt men väldigt mycket folk.

fjärde stoppet: också en höjdpunkt på dagen var jamesbond island. Ni vet det där "berget/ön" mitt i vattnet hehe. Här får ni några bilder. Fler finns på kameran.

Femte stoppet: vi åkte till en flytande stad där det bodde runt 1700 personer. I denna stad bor det enbart personer med muslimsk religion. Det var coolt att se deras lilla skola o deras moské som vi såg på längre håll.

Sjätte  stoppet: vårat sista stopp var en fin Strand som kallas för ao maan wonderland. Där solade vi och badade. Bara tog det lugnt och sen hemfärd! 

Denna trip var väldigt bra tycker jag. Inte för lång tid med speedboat och inte för mycket saker att göra heller vilket är skönt då det blir för jobbigt att springa på massa saker i grupper osv. Det enda som jag hade velat ha mer av var att åka kanot. Hade helst av allt åkt kanot i flera timmar på massa olika ställen, in i olika laguner osv. Nu åkte vi bara i en halvtimme. 

Puss och kraaam och vill ni se mer av instagram bilder från oss och thailand. Kolla in taggen: #resamedizzadavid 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR