Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Sephora - Green tea mask

    ·  Isabelle tipsar, New things
Ännu mera godkväll på er hihi. Klockan är halv 11 och jag ska strax sova, måste ju upp tidigt.
 
Provade nyss Sephoras egna ansiktsmask som jag och David köpte med i Thailand. De hade massor av olika typer av masker men vi valde den som heter green tea mask som ska matta ner huden och göra den fräsch. Det är som ett "blött papper" som man lägger på ansiktet som redan har hål för ögon och mun som man liksom trycker på ansiktet så sitter den fast. Ganska lätt fast så att det bara är att dra bort den försiktigt sen.
 
 
Man ska ha den i 20min och därefter behöver man inte tvätta huden utan bara ta bort den. Tycker att själva passformen av "pappret" var helt fantastisk. Jätte enkel att bara lägga på ansiktet o trycka dit lite lätt och sen bara ta bort den utan att något fastnar eller kladdar. En ansiktsmask som verkligen passade mig måste jag säga!
 
Nu efteråt så känns huden inte lika stramande som den brukar göra då och då när man tagit bort smink osv, den känns avsvalkande och fräsch! Synd bara att vi inte köpte fler såna här hihi.
 
Så om ni har svängarna förbi Sephora någon gång så prova dem för det var värt pengarna! De kostar runt 50 svenska kronor så ett ganska dyrt pris om man vill använda regelbundet men värt om man vill ha en då och då absolut!
 
såhär står beskrivningen på deras hemsida:
Green Tea Mask: Mattifies and purifies to soothe skin, absorb sebum, and reduce the appearance of outbreaks.
 
 
Godnatt.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR