Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 3.

    ·  Resa med David och Izza
Dag 8. 5e januari.
 
Vi låg på stranden på dagen, gick och skrev ut biljetter till flygplanet som vi skulle åka med nästa dag och nöjt sista kvällen innan vi lämnade Pattaya för denna gång.
 
Sååå mycket parasoller överallt på stranden i Pattaya. Lite för fullpackat tycker jag.
 
Dag 9. 6e januari.
 
Vi packade ihop allt och checkade ut från hotellet. Vi hade beställt taxi kvällen innan så den väntade på oss på morgonen. Vi åkte en bit ifrån pattaya till en flygplats vid namnet U-tapao tror jag det hette för att sedan ta ett inrikesflyg till Phuket! Taxi gubben vi åkte med var ganska cool. Han sa att han var maffiaboss osv haha och när vi kom till flygplatsen fixade han så att vi fick gå före alla i kön in och när han gick förbi militärer så hälsade de väldigt artigt på han haha.
 
flyget tog lite mer än 1 timme och först var jag lite skeptisk till att åka inrikesflyg för första gången men nu när jag gjort det så gick det hur bra som helst och inte alls så vajigt som jag inbillat mig. väl framme på flygplatsen i Phuket bokade vi in vår första trip som skulle göras några dagar senare och vi fick då taxiresan till vårt hotell i Kata beach gratis, och jag kan nu förstå varför..
 
Skrev ju ett inlägg när vi var i kata om bilresan dit så behöver inte säga så mycket mer än att fy fan vilken jävla taxigubbe. körde som ett as och jag var livrädd!
 
Väl framme så gjorde vi oss hemmastadda.
 
 
 
 
Lite bilder på vårt rum och på taket av vårt hotell där vi badade några gånger. vi tog oss faktiskt ett dopp på kvällen samma dag som vi kom och känslan att kunna göra en sån sak och inte frysa när man går upp är otroligt. Det enda negativa med poolen på taket var att det inte fanns några parasoll alls så man kunde inte sitta i skuggan och det gassade ganska ordentligt på dagen här så man kunde endast vara där någon timme om dagen hehe.
 
 
 
Vi kollade in Katas strand som var mycket mycket finare än den i Pattaya. Och efter detta åt vi mat på en restaurang nära oss där vi åt ett flertal gånger under dessa dagar. Väldigt gott.
 
Senare under kvällen bokade vi även in en trip som vi skulle göra nästa dag.
 
Fortsättning följer...
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR