Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Lätt sotning på 5min.

    ·  Isabelle tipsar, Izzas sminkningar/Marykay
Hej och godmorgon. Idag är det tisdag och det är alltid lika jobbigt att gå upp på tisdagar, och det blev ju inte bättre av att när alarmet ringde trodde jag det var helg så jag skulle först stänga av det och tänka ååh, så skönt att få somna om meen sen kom jag på att, nej det är ju bara tisdag. Upp och hoppa!
 
I fredags så gjorde jag en väldigt lätt sotning på ögat med endast två skuggor. Använde mig av Morphe Brushes palett och la först en ljusare skugga i globlinjen för att sedan ta en liten mörkare vid yttre globlinjen för att ge mer djup i det. La även samma skugga som jag använt mig av på ögonlocket på undre fransraden. Superlätt och gick på ynka 5 min.
 
 
 
 
Eftersom jag inte har så mycket tid på morgonen så hinner jag inte riktigt göra såna där riktiga sotningar men då passar ju detta utmärkt att bara ta på då och då för det gör stor skillnad än om du bara skulle ha mascara på ögonen. Det enda som är viktigt är att du jobbar försiktigt med penseln och suddar ut väldigt mycket så att det inte blir så skarpa linjer, och du kan absolut använda dig av vilka skuggor som helst.
Jag använde mig av första raden nummer två från vänster och tredje raden nummer två från vänster. Så en lite ljusare skimmrig och en matt mörkbrun skugga.
 
Hoppas ni får en bra dag!
♡malin♡
Skrivet: 2015-05-09,  kl. 11:07:46

DET VAR JÄTTEFINT PÅ DIG! DEN SMINKNINGEN PASSADE DU SÅ BRA I!




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR