Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

hatkärlek a la cardio

    ·  Träning/Inspo
Godkväll kära ni! Har precis duschat och slagit mig ner i soffan. Är helt sjukt slut efter mitt träningspass på gymmet och en heldag på jobbet. Kommer somna gott ikväll! 

Varje gång jag ska köra ett konditionspass märker jag hur mycket jag hatar det men också hur mycket jag tycker om det! Verkligen hatkärlek.. när jag börjar och har kört sisådär ca 20 min känner jag verkligen flowet och köttar mem när det gått 10 min till börjar det psykiska ta över och jag börjar tänka mer o mer på hur sakta tiden helt plötsligt går, när jag har ungefär 10 minuter kvar är jag på gränsen att sluta varje gång men jag får även den där kämpa kämpa kämpa känslan i kroppen och slutligen när jag är klar och man känner hur pulsen är som högst men att den börjar vandra neråt blir man liksom glad i hela kroppen igen. Man känner benen skaka och hjärtat slå, men man vet att fan vad bra jag är! Den känslan är verkligen det bästa som finns efter ett hårt konditionspass. Ni som också tränar borde känna igen er under beskrivningen och ni som kanske aldrig tränat borde nu kanske förstå varför jag tycker konditionsträning är ett hatkärlek pass för mig.

Vissa tror att det blir lättare om man kört kondition ett par gånger men så är inte fallet. Inte om ni frågar mig! Visst man kanske orkar längre oså men i slutändan har man de känslorna som jag beskrev där uppe vilket fall och det är bra för man tränar otroligt mycket på psyket varje gång också. Inte bara konditionen och visst är det bra att skaffa sig ett bra psyke? Själv har jag alltid haft svårt med det av någon anledning, jag har en stark vilja men mitt psyke brukar ta över då och då och göra det svårare därför är det utmärkt för mig att träna på det genom tillexempel konditionspass! 

Oj oj, nu skrev jag visst en liten novell men det jag ville komma fram till med det hela är att jag både hatar och älskar kondition och det är bra!

Drack en proteinshake ifrån fitnessguru.se efteråt i smak av ananas och den var så god! 
Godnatt.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR