Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Fortsättning del 13.

    ·  Resa med David och Izza
Dag 25. 22 januari
 
ååh minns denna dag såå! Vi skulle utforska shoppingen i bangkok så vi åkte först till det kända MBK.
 Vi åkte dit med tuktuk och denna gången en riktig hederlig tuktuk! Det var roligt men lite läskigt faktiskt.. SÅ MYCKET TRAFIK, det är egentligen nästan bäst att ta sig runt i staden genom att gå för det tar SÅÅ lång tid med alla bilar osv.
 
 
 
Det var sjukt stort och vi gick faktiskt inte så mycket där inne då vi inte skulle shoppa så mycket på dagen utan mest hitta en resväska vilket vi gjorde till ett toppenpris dessutom. Antagligen blev vi ganska lurade på priset men han som sålde in den hos oss var en riktigt skicklig säljare må jag säga men jag tycker resväskan är helt perfekt och den ska vi använda många gånger till under våra resor! Vi tog en fika på ett mysigt stället där de sålde massvis med olika dounuts som ni ser, Ville prova alla haha! Sen åkte vi tillbaka till hotellet för att lämna resväskan och packa om lite då vi innan bara hade en proppfull resväska som vi nu skulle fördela i vår nya.
 
På vårt hotell hade de två hajar men helt ärligt visste vi inte om de var riktiga eller inte eftersom de simmade runt hela tiden och så står det "please do not touch the mirror 3D" men vi fick senare se när de blev matade så de borde vara riktiga :o
Vi tog en lunch på hotellet med davids pappa också efter att vi kommit hem och innan vi skulle ge oss ut på ännu en shoppingtur men denna blev under hela kvällen och oj vad utslagen man var efter att ha gått så mycket i denna värme men det var det värt! Ingen vila här inte, de kan man göra när man är i sverige ;)
 
Påvägen till central world. Åt höger hade vi något som heter platinum som även där var ett stort shoppingcenter med thaistyle! Och med thaistyle menar jag massvis med kläder och mode för thailändare så där inne kunde jag tyvärr inte shoppa några kläder men köpte mig någon sminkprodukt där vad jag minns.
Ställerna vi gick runt till var blandannat Central world och det är gigantiskt! Har aldrig sett en sån bred byggnad med så mycket affärer i någonsin så man hinner ju inte gå runt allt hehe.
LOVE YOU!
Vi stannade såklart på Swensens som jag skrivit tidigare om och tog samma som jag gjorde sist också. Ser n hur gott det ser ut? Och när man öppnar den där bruna kakan så rinner det ut varm choklad!
ÄNTLIGEN SEPHORA! Där jag köpte min make up forever foundation och den där flytande highlightern som jag också bloggat om.
OCH VICTORIA'S SECRET! Där jag köpte den där goda parfymen som jag bloggade om i mina monthly favourites för någon månad sen.
Det fanns två ställen som hette Siam center och sen tvillingen Siam paragon och de ligger ungefär bredvid varandra så dem var vi inne i.
Såhär kan de se ut i en av shoppingcentren!
Önskar nu i efterhand att jag handlat mer hehe för nu har jag ju använt alla produkter ett tag och jag älskar allt jag köpte ifrån thailand! Varenda sak! Efter att vi shoppat åkte vi till davids pappas hotell och tog det lugnt och runt 12 på natten åkte vi tillbaka till oss och somnade bums!
 
Fortsättning följer...
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR