Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Balsam för själen

    ·  Isabelle tipsar, Träning/Inspo, Vardag
Hej och godmorgon fredag! Tänkte att vi skulle starta denn fredag med att prata om vad som är balsam för själen och varför det är så viktigt. Balsam för själen är ett utryck som brukar användas när man gör något man mår bra av. Något som lenar en själv och något som gör att man kan ta en paus ifrån allt hektiskt som händer runt omkring oss i våra liv. Ni har säkert hört det utrycket förut och ni kanske till o med sagt det någon gång när ni gjort något som ni verkligen får en att må bra. eller hur?
 
Jag tänkte berätta om vad som är balsam för min själ och vad som får mig att må riktigt bra. Ni som känner mig vet att jag jobbar på ett jobb som är väldigt psykist påfrestande varje dag, eller ja iallafall om ni frågar mig. Det behöver inte vara på ett negativt sätt heller utan bara att det tar väldigt mycket på huvudet ibland och det kan vara väldigt ansträngande då och då, men även väldigt nyttigt också måste jag säga!
 
Det här är balsam för min själ.
 
 
När jag varit på jobbet en lång dag, eller om jag börjar sent på jobbet så försöker jag gå iväg till gymmet så mycket jag kan för när jag får sätta på mig hörlurarna och bara köra på hårt på gymmet och känna svetten rinna då liksom skakar jag av mig alla påfrestningar som jag bär på, och även om jag inte har några påfrestningar så känns det renande att ha kört ett hårt pass på gymmet och bara för en liten stund behöver jag inte tänka på annat utan bara på andningen i övningarna osv. Det är balsam för min själ.
 
En annan sak som är balsam för själen är att få vara med min David och även min familj. Det är viktigt att ibland bara stanna upp och inse vad man har och bara umgås. Det kan vara så enkelt som att kolla på en film eller att man åker och käkar någonstans, eller bara dem där resorna ifrån jobbet när du hämtar mig, eller bara ett samtal till mamma,pappa eller min syster. Det är balsam för min själ.
 
Musik är en stor del av mig och det är egentligen sjukt hur musik kan påverka hela mig och min personlighet under en dag. Så fort jag sätter på någon peppande låt påväg till jobbet kan jag komma på mig själv att le som bara den för att jag blir verkligen glad av det, men det är inte bara musiken utan även sången för min del som är balsan för själen för mig. När jag får sätta mig ner och sjunga ett tag mår jag genast bättre och jag känner mig lycklig. Musik fungerar även bra om man någon gång är lite ledsen eller på dåligt humör, det behöver inte betyda att jag ska sätta på en pepplåt för att sedan le, nej jag kan sätta på sorgsen musik för att tillåta mig själv att vara ledsen den stunden för det är också viktigt att tillåta sig själv att ha dåliga dagar och musiken och sången kan verkligen beskriva känslor som man inte kan beskriva i ord. Det är balsam för själen.
 
En sista sak ska jag ta upp även om jag har massvis med saker som får mig att må bra. Det är faktiskt en relativt ny sak för mig. Det är faktiskt Thailand. För mig är balsam för själen thailand. Det kanske låter konstigt men jag ar nu varit där två gånger i mitt liv och jag har nog aldrig mått så bra som jag gör när vi åkter dit! Det är väl för värmen, alla underbara givmilda människor i landet. Den lugna känslan man får av i detta land är absolut balsam för själen och även om jag blir ganska så ledsen när vi åker ifrån thailand varje gång så vet jag att det alltid kommer finnas kvar och att vi alltid kommer kunna åka dit, så att få vara i thailand med mitt hjärta är balsam för själen.
 
Som ja sa, jag har massa mera saker som är balsam för själen och här ovanför har ni några. Vad är balsam för själen för er?
 
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2015-04-17,  kl. 21:16:16

Puss på dig sis




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR