Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Hallongrottor

    ·  Isabelle tipsar, Mat och gottigheter
Bakade nyss hallongrottor då jag tycker det är så gott!
 
Super enkelt recept också som jag fick av en på jobbet. går snabbt att göra och smakar otroligt gott!
 
Ingredienser:

4 1/2 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g smör
Den godaste sylten du gillar. I mitt fall drottningsylt!
 
 
Blanda mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en bunke och tärna smöret.
 
Knoda ihop allt med händerna till en smidig fast deg.
 
Rulla till bollar och lägg i antingen små formar eller större formar beroende på storlek. tog både små lilla-my formar och vanliga bakformar.
 
Tryck med ett finger så att det blir hål i mitten av degen och klicka i en klick sylt i.
 
Grädda mitt i ugnen på 200grader i ca 10-15 min beroende på storlek. jag hade inne mina 13 min tror jag.
Resultatet ser ni här och om ni ville veta, de smakar huuuuuur gott som helst!!
 
Nu ska jag fixa mig för kvällen och sen krypa ner i sängen. Mådde väldigt dåligt imorse då jag vaknade med halsont och lite feber men pallrade mig iväg till jobbet ändå och de ångrar jag verkligen inte nu med tanke på hur braaaa de gick på jobbet! Så stolt över mig själv. Godnatt!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR