Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Delicious banana-pancake

    ·  Isabelle tipsar, Mat och gottigheter
Min kropp sa ifrån idag när jag skulle ut och gå så jag hälsade på david och sen gick jag och köpte vila fika som bestod av lite naturgodis och en cola zero. godaste!
 
Måste börja skriva mitt cv men har ingen lust alls. Ska iväg till gymmet runt 2-3 idag iallafall men måste verkligen börja skriva nu! Ska ge er ett till mat tips som min kusin gjorde till mig för första gången för någon vecka sen! =)
 
Nämligen bananpannkaka! En fin dessutom. OCH super enkel att göra!
 
Ingredienser:
 
  • En banan/one banana
  • Två ägg/ two eggs
  • Kokosolja/smör/coconutoil
  • Några goda frukter/bär/some berries and fruits
  • Kvarg/Quark
  • Jordnötssmör/Peanutbutter
 
 Utrustning/Things you need to have:
  • En mixer
  • Skål/Bowl
  • Stekpanna/Frying pan
  • Stekspade/Turner
 
Gör såhär/Do like this:
  1. Mixa en halv banan eller en hel banan. Beror på hur söt du vill att pannkakan ska vara, Jag tog en halv banan!/Mix half a banana or a whole banana, It depends how sweet you would like to have it.
  2. Knäck två ägg och mixa ihop med bananen/Crack two eggs and mix togheter with the banana.
  3. Ta ca en tesked med kokosoljan i en uppvärmd stekpanna/Take a teaspoon of the coconutoil in the frying pan.
  4. häll på smeten i pannan/Pour the batter into the frying pan.
  5. Stek som en vanlig pannkaka/Steak as an pancake
  6. Nu till uppläggningen. Lägg upp pannkakan på en tallrik och klicka över med jordnötssmör,en klick kvarg och tillsätt med fina goda frukter runt om tallriken så ser det så mycket godare ut! och ÄT! :D/pour the pancake into a plate, take som peanutbutter and some quark on it and decorate the plate with some beauty fruits/berries. And enjoy it! :D
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Eftersom jag använde en halv banan i pannkakan dekorerade jag med den andra halvan som ni ser, Jag tog också mina favvo bär/frukter som vattenmelon och jordgubbar. Så fruktansvärt gott och man blir så himla mätt på detta. Jag orkade inte ens äta upp allt men visst er det underbart ut? :D
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR