Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Cake-masters

    ·  Mat och gottigheter, Älskade dagar
Igår gjorde jag och David två supergoda födelsedagstårtor till en i vår familj som fyllde år. Dem blev verkligen jättebra och här får ni allt i bilder!
 
Vi gjorde som sagt två tårtor och såhär såg vår första tårta ut. Innuti ser ni på bilderna innan. Den innehåller Sockerkaksbottnar, drottningsylt,marsankräm,chokladpudding och grädde uppepå med massvis av jordgubbar och kiwisar på sidorna + några blåbär. En botten,två mitten lager och sen en topp. Så 4 delar.
Vår andra tårta var ganska lik men vi hade grädde inuti den,drottningsylt,chokladpudding med jordgubbar inuti,marsankräm och toppat med grädde. Denna fick bli med två sockerkaksbottnar och två chokladbottnar också. Vi gjorde denna snyggare enligt mig då vi använde mycket kiwi och mycket mer blåbär än förra men den första var helt klart godast!
Avslutar med en bra closeup bild.
 
Nog om tårtor. Det är september och jag välkomnar hösten även om jag inte vill att det ska bli kallare och kallare.. Men hösten är mysigare än vintern måste jag säga! Var ute på en pw på 7km och har använt vår nya blender till smoothies till frukost. Bilder på detta kommer antigen idag eller imorgon =) Har lite sparade bilder till er ifrån förra veckan och helgen faktiskt då jag aldrig bloggar på helgen typ. Ska iväg till gymmet sen också. Idag blir det armar!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR